Freitag, 17. Dezember 2010

تن تن

دقیقا یادم نمی آید که چند سالم بود. فکر میکنم که ۱۱ یا ۱۲ سال داشتم که با پول توجیبی خودم اولین کتاب <تن تن و میلو> -جزیره سیاه- را برای خودم خریدم. آنقدر خوشم آمد که مجموعه کامل را کم کم تهیه کردم و خواندم. سال ها گذشت. چند سال پیش همان جلد را برای دخترم در اینجا خریدم. و او هم مثل من امروز طرفدار پروپا قرص ماجراهای تن تن میباشد و تمامی قسمت ها را به زبان آلمانی در کتابخانه اش دارد. داستانها را بارها و بارها خوانده ایم و هیچگاه هم خسته نمی شویم. اما جالبی قضیه اینجاست که من داستان را طوری برای او میخوانم و صداهای اشخاص را به اقتضای قیافه و نقششان در میاورم که برای خودم هم این کار بعضی وقتها عجیب می آید!! دقیقا مثل پخش یک داستان شب از رادیو. از همه بهتر صدای کاپیتان هادوک را در میاورم. اصلا او بنظر من بهترین کاراکتر این ماجراهاست. او هر دفعه با کارهای خنده دارش اشکم را درمیاورد
در ضمن جلد شماره دو به نام <تن تن در کنگو> سالیان سال در کشورهای انگلیس، امریکا و آفریقا جنوبی به خاطره گفتارهای نژادپرستی در ان ممنوع چاپ بود

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen