Mittwoch, 5. Dezember 2012

الا پول

نمیدانم که آیا جاهای دیگر دنیا هم همینطوری است: در اینجا هیچ کسی به خودش اجازه نمیدهد از کسی درباره حقوقش و یا پولش سوالی بکند!! من خودم بارها میخواستم که از رفیق همکارم درباره حقوقش بپرسم ولی از اینکه او هم متقابلا از من همین سوال را بکند ، بيم داشته ام. فکر میکنم که دلیلش ترس از احساس حقارت کردن و کم ارزشمندتر بودن است. این نظر محققان اینجا هم هست. اخه پول همه جور احساسی به آدمها میدهد: قدرت ، حقارت ، رضایت و غیره. به هرحال اینجای ها خودشون را خلاص کرده اند و اصلا در اینباره سوال نمی کنند. بر عکس توی ایران: یکبار وسط یک مهمانی یکی از افراد فامیل راحت ازم پرسید: شما انجا چقدر درمی آورید؟ سوال آنقدر غافل گیرم کرد که چند لحظه ای نمیدانستنم چی بگم. خلاصه برای خودم هم عجیبه که آدمها (مثل خودم) درباره زندگی خصوصی اشان ، زن و بچه اشان ، مریضی هایشان و خیلی چیزهای دیگر راحت صحبت میکنند الی درباره پول

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen